Kokosový olej má v liečbe PD veľký význam. Aj keď ho neustále spomínam a snažím sa prepašovať tento olej aj k lekárskym kapacitám, jeho účinok je nimi zatiaľ málo akceptovaný. Napriek tomu, že kokosový olej je skvelým riešením pri neurologických problémoch. Prečo? Pretože pre váš mozog je tento olej to najlepšie, čo môže dostať. Možno ste už počuli, že kokosový olej zvyšuje hladinu cholesterolu. Pre váš mozog je to výborná správa, pretože potrebuje vyšší obsah cholesterolu. Prečo je to tak?

Hlavným palivom vášho mozgu je glukóza, jednoduchý cukor. Vaše mozgové bunky nemôžu uchovávať energiu a bez nej môžu žiť len pár minút. Našťastie existuje záložný energetický systém pre časy, keď nemôžete získať dostatok energie z glukózy. Vaša pečeň môže rozložiť uložený tuk na výrobu ketónov,  ktoré sa môžu používať ako náhradné palivo v čase hladovania.

Kokosový olej obchádza metabolizmus glukózy a dodáva energiu priamo do mozgových buniek, ktoré ju potrebujú.

Výskumy v tejto oblasti naznačujú, že kokosový olej má veľký potenciál na liečbu neurologických ochorení vrátane všetkých foriem demencie, Parkinsonovej choroby, mŕtvice a traumatického poškodenia mozgu. Zaujímavé je aj využitie kokosového oleja pri liečbe glaukómu, Downovho syndrómu, ALS a Huntingtonovej choroby. Môže sa však používať aj preventívne, pretože Kokosový olej má antioxidačné vlastnosti, ktoré sú dôležité pre udržanie zdravého mozgu.

Prínosy kokosového oleja sú naozaj veľké, preto sa ho pokúste pridať do vašej stravy, ale veľmi pomaly.

Používajte ho všade, kde bežne používate iné rastlinné oleje.

Vysoko spracované rastlinné oleje, ako je repka, svetlica, sója a slnečnica, sa extrahujú vysokým teplotným a chemickým rozpúšťadlom, ktoré spôsobujú tvorbu trans tukov. Trans mastné kyseliny spôsobujú zápal a zvyšujú riziko mnohých závažných ochorení vrátane ADHD, depresie, bipolárnej poruchy, srdcových ochorení, mŕtvice, cukrovky, obezity a rakoviny.

Kokosový olej je vynikajúci na vyprážanie, varenie a pečenie.

Denný príjem 2-3 lyžice je všetko, čo potrebujete na všeobecné benefity mozgu. Ak však chcete ovplyvniť závažné choroby, potrebujete ho ešte viac. Odporúčame vám, aby ste vo svojej strave zahrnuli kokosový olej na bežné použitie a až neskôr ho začali užívať  lyžicou.

Nežiadúce účinky kokosového oleja. V poslednom čase sa médiami prehnala vlna odporu voči kokosovému oleju a preto spomenieme aj nežiadúce účinky, ktorých je ale veľmi málo. Najbežnejšou je hnačka a nevoľnosť. To sa stáva, keď si ho pridáte do stravy príliš veľa alebo rýchlo.  Vždy začínajte čajovou lyžičkou denne a príjem zvyšujte pomaly.

Jeden z najčastejších obáv, ktoré ľudia majú o konzumácii kokosového oleja, je, že môže zvýšiť riziko srdcových ochorení. Srdcové ochorenie je prakticky neznáme v populáciách, kde je tradičná spotreba kokosového oleja vysoká.

Kokosový olej skutočne zlepšuje metabolický profil tým, že znižuje "zlý" LDL cholesterol a zároveň zvyšuje "dobrý" HDL  cholesterol.

Jeho zdravé vlastnosti v mozgu sú spôsobené hlavne triglyceridmi stredného reťazca (MCT), ktoré dodávajú energiu priamo do mozgových buniek a obchádzajú metabolizmus glukózy.

Kokosový olej sa považuje za užitočný pre náladu a neurologické poruchy, starnutie mozgu a vážny kognitívny pokles.

Prechod z nezdravých rastlinných olejov na kokosový olej je jedným z najjednoduchších a najzdravších zmien životného štýlu, ktoré môžete urobiť.

Konkrétne využitie kokosového oleja

V prvom rade si treba uvedomiť, že aj keď je to zázračné riešenie vášho problému, jeho podstata je, že je to tuk a energia. Ak si pridáte lyžičku kokosového oleja bez zmeny jedálničku, pravdepodobne sa nič nestane. Ale keď si pridáte 5 polievkových lyžíc, to už je iná káva. Takže ak nechcete nabrať váhu, niečo budete musieť vynechať a samozrejme sa budete musieť hýbať. Ideálne je úplne vyradiť cukry. A tým nemyslím len sladkosti a sladké nápoje, ale aj chlieb, cestoviny, koláče, pizzu a ďalšie. Váš organizmus ich vôbec nepotrebuje a bude vám celkom vďačný, že nemusí zápasiť s lepkom, ktorý sa stáva naozajstným problémom. Olej pridávame do stravy opatrne, pričom začíname čajovou lyžičkou a pokúsime sa dostať na niekoľko lyžíc denne. Preventívne vám stačia 2-3 lyžice, na liečbu potrebujete minimálne 5 lyžíc.